29.11.06

70. Карлсон, който живее на покрива...

Да, нали си спомняте... човечецът с перката на гърба, който живееш на покрива на една къща, в която живее Дребосъчето със своето семейство - съвсем обикновени хорица...
Карлсон... човечецът, за който не знае никой освен самото Дребосъче...
Знаете ли, Карлсон е точно като всички онези малки нещица, които ни остават като едно на ум за някой човек, когато той направи нещо, което ние приемаме криво - разбрано. Никой не подозира, че ги има, но те все пак са там с перки на малките си гърбове...
Не знам дали трябва да приемам като злопаметност всички онези неща, които запомням за хората около мен.
За тези, които ме познават е ясно, че аз лесно се паля, лесно избухвам, лесно се наранявам, лесно утихвам и лесно прощавам големите грешки на всички познати и приятели. Лесно прощавам когато ме обидят и наранят... Лесно забравям, че се сърдя на някой и още по - лесно го приемам обратно като много близък човек. Много лесно се доверявам и обичам отново...
Тогава защо в главата ми остават по едно - две малки Карлсончета, които да бръмчат с перките си и да ми напомнят, че някога този човек е направил нещо лошо относно мен... малки Карлсочнета, които носят червени светлинки и повтарят "Внимавай, Дребосъче"...
Та това може ли да се нарече истинска прошка? И въобще прощавам ли наистина или само си мисля, че го правя... и колко съм злопаметна?! Доколко позволявам на мислите си наистина да простят на някой за нещото, което е объркал...
Вие имате ли си малки Карлсончета, за които само Вие в ролята на Дребосъчето знаете?!
Отбелязвате ли си някъде някоя черна точка на приятелите си, когато сбъркат и до колко им прощавате?! По вероятно е да си имате... Май почти всеки човек има, освен онези, които безкористно прощават и забравят всяка грешка.
Виновна ли съм, че не забравям таквиа неща?!
Виновна ли съм, че с малките черни точки се опитвам да се пазя от повторна грешка?!
Виновна ли съм, че очевидно не мога да простя съвсем чистосърдечно?!
А Вие виновни ли сте...

2 comments:

fufulaZ said...

Je suis coupable...oui

Темата която си засегнала...е много всестранна.Обикновено хората се определят акто злопаметни и наивни, но истината е че повече държим позицията по средата..Аз си признавам че страшно лесно прощавам, но някъде дълбоко в себе си помня и после при повторно скарване / спор използвам "всичко срещу жертвата в съда"..Или дори да не нападат с отминали провинения...то имам едно наум..Но сега се сещам за една прошка, която нямам намерението да обръщам срещу никого...
Ето уж тръгнах с едно мнение, а сега потънах в размишления колко често прощавам и дали не съм по-зле от слоновете...нали хората казват - "помни като слон"

Unknown said...

Слонът никога не забравя, но аз не съм слон...

Казах ти го онзи ден...
Бтв, стискам ти лапичката за изпозлването на разни нещица при повторен спор - типично моя проява... Може би типично лъвска проява знае ли човек...
*стисва лапичката й*...