2.10.08

272. not posing

photo by photoport

Говори ми се за толкова много неща и не знам от къде да започна. За мечти, за нужди, за усмивки, за пристрастявания, за пътуване, за счупени сърца... за кое по-напред?

Страх ме е... да не стана като героиня излязла от роман на Буковски. Да не стана човек, който ще си намира работа за по 3 - 4 седмици на мизерни заплати, които ще се харчат за шише уиски или вино, цигари.. Човек, който ще живее, за да чука, пие и напушва, докато се прави на писател, драскайки по четири - пет разказа на седмица, които се пращат по разни списания и вестници, за да ми бъдат върнати обратно с любезните извинения на редакторите. Страх ме е, да не стана една от онези бездушни черупчици, обикалящи наоколо без цел и посока, точно защото не ми се вярва, че мога да стана такава.
Страх ме е... да не стана самотна майка на три деца, която се трепе от сутрин до вечер на две работни места, която да се чувства безпомощтна, защото не може да ги облече в по - хубави дрехи и да слага по - хубаво блюдо на масата. Майка, която е забравила, какво е да бъде жена, която е забравила как звучи любовта и усмивката на любим. Страх ме е, да не стана една от онези бездушни черупчици, живеещи в малките си сиви килийки, точно защото не ми се вярва, че мога да стана такава.
Страх ме е... да не стана... с уважение към всички, смазани от живота по един или друг начин, хора.. но ме е страх да не стана такава.

Искам да бъда като Манда. Да имам цветни чаршави, криза на личността в средната възраст, много пътувания зад гърба си, доста, но разумно изпразнени бутилки от червено вино, шкафове пълни със захабени от готвене тигани и тенджери, парцал за прах, няколко големи саксии с цветя, гардероб с пъстри дрехи и шалове, черен корсет и най - курвенските червени обувки на високи токове, голяма каракачанка на име Балкан и сива котка, десетки малки възглавнички, две издадени книги, които не се купуват много, побликувани 5 - 6 снимки, зелени пердета и сиво - лилава баня.

И искам... да продължа да бъда влюбена... по един или друг начин, в едно или друго нещо.. защото ако спра да бъда влюбена, ще започна да правя нещата механично или от чиста егоистична гледна точка.
Аз не искам да пия и чукам, и да работя като хамалин, чувствайки се неспособна на нещо повече..

Аз искам да пиша.

2 comments:

we said...

...и аз искам да съм като Манда :)))

Nina said...

не се безпокой, безпътен човек няма да станеш, колкото и да е романтично (;