7.8.13

понякога

понякога се чувствам като библиотека
или като спирка на закъсняващо метро
като сборен пункт на хора без утеха
като болящо и незаздравящо крило

понякога съм като изоставен спомен
най-вече някъде във два след полунощ
и всеки сън е сам и толкова бездомен
на тях и на мечтите домакин съм лош

понякога се уморявам от грабежи
че оставям широко отворени вратите
виновна съм за нощните палежи
и че се оставих да ме връхлетите

понякога се чувствам като потъващ кораб
без спасителни жилетки за всичките удавници
като разрушение от най-голям мащаб
като болки, за които си издигам паметници

понякога усещам се като стъпало
като нещо, дето просто го прекрачваш
взел си всичко дето ти е дало
и го забравяш, защото още се изкачваш

понякога си мисля, че съм недостатъчна
че с мене никой няма да е някога щастлив
не мога да съм нито интересна, ни загадъчна
че всеки ден със мен е толко дъжделив

понякога си казвам, че ще се затворя
че ще сложа тежки катинари и вериги
ще се барикадирам, ще спра и да говоря
ще се оградя със диги вдигнати от книги

но на сутринта табелата е пак „Отворено“
и пак до крайности започвам да раздавам
забравям всяко указание на ум повторено
и ключовете тайно в синия му джоб оставям

No comments: