29.7.13

не ме питай

на Иван
не ме питай как раждат се поети
не ме питай как се става фотограф
нито как се свири на китара
още по-малко кой пастел да ползваш
мога сухо да ти обяснявам за ракурси
и още по-скучно как държи се ла минор
как се римува най-удачно „вдишвам“
и коя е най-добрата за графита мекота
аз не зная, разбери ме
нямам думи за това
чувстваш го, не го описваш с рими
нито го рисуваш на платна
не ме питай как се продължава
не ме питай как се става сутрин рано
нито как сълзите пресушавам
и как се живее и как се обича
мога сухо да ти обяснявам за нощта
и още по-скучно как държиш се пред разпад
как се скрива най-удачно белег
и коя е най-галещата за сърцето тишина
аз не зная, разбери ме
нямам думи за това
чувстваш го, не го заключваш
нито го решаваш ей така
предполагам, просто продължаваш
надявайки се утре да е по-добре
най-лесно е да се откажеш
да видиш оправдание да спреш
трудно е с разбити колене
всеки е потънал в своята история
и мисли – никой няма да ме разбере
ти пък как така реши
точно мойта да четеш
аз никога не съм я крила
все я преразказвам, ако ще да втърсва
нито съм художник, нито съм писател
просто търся начин да се изразя
и ей така раждат се поети
и така се става фотограф
така се свири на китара
така изпълва се платно
просто се откриваш с всички цветове
проявяваш в черно-бяло негатива
свириш, пееш, нищо че е зле
и редиш неясни мисли в рима

някой 
някога 
някъде

все ще разбере

No comments: