30.11.07

188. Но е била бунтарка...

photo by: motypest

Не мога да разбера защо повечето деца избягват да говоря с родителите си. Трябва. И то за всички ония училищни преживявания, които са имали, докато са били на наша възраст.
Знаете ли, Даниела, моята майка, винаги е била сериозен човек. Има си и своите наистина вдетинени моменти по три пъти в седмицата, че и повече, но винаги е била сериозна. И винаги се е опитвала да ме накара да гледам сериозно на живота. Да се държа зряло, да не съм разхайтена и всичко останало, което всички родители се опитват да наложат на децата си. Да, обаче... те казват ли какви са били на нашата възраст. Най - често изтъкват нещо в стил "Аз на твоите години сама съм правила, това, това и това", но не изтъкват лудешките си периоди... Аз ще Ви разкажа за лудешките моменти на моята майка и искам да попитате Вашите родители за техните подобни. Бога ми... живеели са диво.

И ето я, моята сериозна майка... 22 години по - млада не знаеща що е сериозност. Един човек, който през целия ми живот се е опитвал да ми чете лекция за пушенето и пиенето на моята възраст е запалила цигарата и пропила... ехее... от кога от кога. И това не е интересно, но е интересно, когато го правиш нагло в лицето на професорката и викат баща ти за среща с директорката, задето си внесла алкохол в сградата на универистета. А ти да викаш вуйчо си и да го представяш за свой баща. И след това за отмъщение да решиш подпалиш всички дневници, барабар с цялата учителска стая. И понеже те е хванало страх да не запалиш цялото училище решаваш да пуснеш водопровода, но взимаш че наводняваш всичко. И когато те пращат на военно, да вземеш да се заядеш с "шефа" и да пееш само една и съща досадна песен за генерала, заради което да те накарат да се окопаваш с лопатка за детска площадка. А ти инатливо да продължиш да пееш същото, да си лакираш ноктите в черно, дори когато те карат да остържеш лака от тях в цимента. Да се противопоставяш на всички правила за униформите, за вързаните коси и късите поли и вечно да си черната овца.

А после изисква от мен да съм мила и добричка и да не лудея.
Как не.
Нейните гени са виновни.

I love you, mom.

2 comments:

Russalia said...

Аз много обичам да насилвам майка ми да ми разказва за всичките й преживявания...
Е такива, подобни. Направо си умирам да слушам какви глупости е правила.
Майка ти е пич явно, хе. Прати й поздрави. :>

Anonymous said...

Ехаа, е това е живот. Като бях малък исках да стана такъв, но после отидох в ТУ. Мен дядо много ми е разказвал как са луде ли из влакове като бил железничар.
Искам такава майка, а не такава, родена на 40