26.6.13

оценка на живеене

на цензурата
слагам цензура
не е революция
просто от умора
страхът
да изговарям
истинските ви имена
страхът – коя съм
какво искам
как да си живея живота
го заченахте вие
роди се от високите
ви очаквания
а нямате право на тях
роди се от желанието
да ме научите
да обувам вашите галоши
да гледам света през вашите очи
успяхте
а това, че имам мазоли
понеже чуждите обувки
не са ми по мярка
не ви засяга
полагате меден мехлем
от няколко мили думи
замазвате ми очите
отнемате болката
за миг
и после пак
ми слагате
кецове номер
по-малки
и всеки ден е борба
всеки ден е на тръни
като на изпит
дали ще ми пишете
достатъчно висока
оценка на живеене
само дето
са казали
който не може –
преподава
затова дръжте си уроците
дайте си ми грешките
аз ще си живея
както аз си зная
както аз си искам
и като си разбия коленете
болката ще си я плащам

това поне го мога

No comments: