15.6.13

сладко от пъпеши

захаросал се е ръба на буркана
с ланското сладко от пъпеши
вкусът му е все същият
юлски
със залци го обърсвахме от тавата
горчиво ни ставаше от лакомия
с черпака гребяхме
като невидели
аз от тебе, ти от мене
после се питаме
как стана тъй, че сме зависими
цяла седмица не се сещаме за друга храна
само сладко върху изпръхнали филии
щото все забравяш да увиеш хляба
досущ като устните ми, дето си ме нахапал
хилим се над коматите
казваш ми,
не си предполагал, че мога
да имам свенлив поглед
аз точно
аз пък питам
как ти точно мен ще обичаш
от всички нормални
дето варят ягоди със захар
малини, къпини, че дори портокали
правят типични мармалади
хвана лудата
дето те кара да белиш
малките жълти слънца
рано рано
преди да изгрее деня още
и пак варим
и бъркаме бавно
обратно на часовниковата стрелка
отвиваме се
а гъстата смес клокоти
и ни пари на пръстите
в края на август по списъците
за покупки от магазина
пишеш да купя плодове
в скоби
само не пъпеши

чудно...
знаеш ли?

на мен и до днес не ми е втръснало.

No comments: